Este momentul ideal pentru investitii imobiliare

Trecem printr-o perioadã de repozitionare a pietei imobiliare si din acest motiv, atât cumpãrãtorii, cât si brokerii sau dezvoltatorii imobiliari sunt precauti în miscãri. Însã, cu certitudine este un moment ideal pentru investitii pentru toate pãrtile implicate este de pãrere Dan Flesariu, Director General Volumetric Romania care, a avut amabilitatea sã ne acorde si un interviu.

CP: Cât de prietenoasã este în prezent piaþa imobiliarã din România cu dezvoltatorii?

DF: Este un moment ideal pentru investitii. Noi am simtit aceastã oportunitate si continuãm sã construim la capacitate maximã. Din punct de vedere al cumpãrãtorului noi constatãm de la începutul anului o crestere a interesului clientilor, însã putini sunt cei care iau o decizie imediatã, din trei motive principale: scãderea încrederii în dezvoltatori,  inaccesibilitatea produselor financiare (conditii de aprobare, costuri, etc) si nesiguranta locului de muncã.

Dacã prima cauzã poate fi combãtutã prin transparentã si un ritm continuu si sustinut de constructie, celelalte douã sunt cauze de sistem. Din fericire, stabilizarea situatiei si reluarea cresterii economice în Europa si SUA se vor resimti si la noi în cursul acestui an, semnale în acest sens existând încã de acum. În aceste conditii, ne asteptãm ca în urmãtoarele luni sistemul bancar sã se flexibilizeze, inclusiv pe retail si sã îsi reia rolul pe care ar trebui sã îl aibã in economie.

CP: Este 2010 un an bun pentru dezvoltari imobiliare?

DF: Este un an greu si vom vedea la sfârsit cât de bun va fi. Desi a început cu sperante mari, lipsa finantãrilor din domeniu precum si stângãciile autoritãtilor în lansarea programului Prima casa 2 au determinat prelungirea crizei. Încet, încet avem certitudinea cã lucrurile se vor îndrepta.

Oricum, acest an reprezintã, în opinia noastrã, anul de minim pentru costurile materialelor de constructii. Reluarea activitãtii pe plan mondial si în special în SUA si Uniunea Europeanã va duce la cresterea cotatiilor pentru principalele materiale de constructii, respectiv cimentul si otelul, pe bursele internationale de mãrfuri (fapt care deja se resimte). Pe cale de consecintã, cresterile de preturi la aceste materiale se vor regãsi si la noi si vor fi transpuse în preturi mai mari ale locuintelor. Este singurul efect posibil al cresterii preturilor la materiale, având în vedere cã dezvoltatorii si-au minimizat deja marjele.

CP: Trebuie schimbata strategia de marketing pentru a reusi sa vinzi in 2010?

DF: În general marketingul este în continuã schimbare, iar strategiile trebuie sã fie corelate cu cerintele consumatorilor si ale pietei. În prezent, vânzarea proprietãtilor în faza de proiect este putin probabilã si de aceea dezvoltatorii au înteles cã ridicarea structurii clãdirii trebuie corelatã cu strategia de marketing si vânzare a produsului. Volumetric, spre exemplu, pentru brandul Privilegio – Ansamblul tãu de privilegii, are în derulare campania „Când Privilegio creste, privilegii dãruieste”, prin care oferim beneficii suplimentare clientilor. Astfel cã la contractarea apartamentului, proprietarul devine membru al unei comunitãti privilegiate, care are acces la preturi reduse cu pânã la 25% atunci când cumpãrã mobilier, electronice si electrocasnice, autoturisme (inclusiv service pentru autoturismul actual), asigurãri, materiale de finisaj si diverse alte produse si servicii de la firme de renume  cum ar fi: Whirlpool, Panasonic, Mobexpert, Lasselsberger, Astra Asigurari, Volkswagen, Audi, Skoda, Taverna Sarbului. Toate aceste privilegii le poate accesa cu Cardul Privilegio, un instrument de discount, care practic, reduce considerabil costurile mutãrii într-o locuintã nouã.

CP: Sunt clientii mai pretentiosi acum fatã de alti ani?

DF: Nu stiu dacã sunt mai pretentiosi, dar cu sigurantã sunt mai atenti la detalii si mai precauti. Consider cã este absolut normal si iatã cã a fost nevoie de o crizã financiarã de proportii, astfel ca, atât cumpãrãtorii, cât si dezvoltatorii sã uite pentru totdeauna de expresia româneascã: „Lasã cã merge si asa!”

CP: Ce tip de locuinte vor astazi cumparatorii?

DF: Depinde foarte mult de veniturile de care dispun potentialii cumparatori. Se cautã foarte mult apartamente de douã si trei camere cu suprafete mici spre medii.

De asemenea, zona este foarte importantã, din punct de vedere al accesului si al facilitãtilor cum ar fi: apropierea de scoli, grãdinite, spital, parc, zona de shopping. Existã cerere, este adevãrat mai restrânsã, si pentru apartamente mari de patru si cinci camere, cu un grad înalt de finisare si confort. Se pare cã sunt oameni în România care nu au fost afectati de criza economicã, care au gãsit înaintea celorlalti solutia ietirii din crizã sau chiar a evitãrii crizei.

CP: Vorbiti-ne un pic despre proiectele companiei dvs.

DF: Sub brandul Privilegio – Ansamblul tãu de privilegii, dezvoltãm primele proiecte de apartamente în orasele Brasov si Pitesti. Localizat lângã spitalul judetean Brasov, aproape de centrul civic, Privilegio Brasov este în constructie si a ajuns deja la etajul 5. Ansamblul cuprinde garsoniere si apartamente de 2,3,4 camere, precum si duplexuri la nivelele superioare ale clãdirii. Oferim în continuare brasovenilor noi posibilitãti de a achizitiona apartamente în centrul orasului, la preturi excelente. Prezentãm acum garsoniere si apartamente de 2 si 3 camere care au preturi de „Prima casã” sau pot fi achizitionate cu TVA de 5%.

Sursa: imopedia.ro

Comments (0)

Be the first to leave a reply!

Add Your Comment

* required

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.